יום היין הבינלאומי - כל מה שאתם צריכים לדעת

הוא מגיע במגוון רחב של טעמים וסגנונות, בעל ערכים בריאותיים, מתאים לכל אירוע ומעוגן במסורות עתיקות: לא בכדי היין נמצא איתנו כבר אלפי שנים, והוא כאן כדי להישאר. לכבוד יום היין הבינלאומי, החל ב-18 בפברואר, הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על המגמות החדשות בעולם היין 

בכל שנה, ב-18 בפברואר, חובבי היין בכל העולם עוצרים כדי להעריך את המשקה, את היקבים שמייצרים אותו ואת הקהילה המרתקת שנבנתה סביבו. תחום היין הוא מהוותיקים בעולם האלכוהול, אך למרות שהוא נשען על מסורות של אלפי שנים - הוא לא מפסיק להתפתח ולהשתדרג. יום היין הבינלאומי הוא הזדמנות מצוינת להקדיש תשומת לב למשקה המופלא הזה ולגלות מה היו המגמות החזקות בעולם היין בשנה החולפת. 

 

לבן עולה, רוזה ממריא 

מגמה בולטת הניכרת בעולם היין הישראלי בשנים האחרונות היא עליית הפופולריות של יין לבן. אם בעבר יין אדום נחשב ליין של מביני עניין, ואילו היין הלבן סבל מיחסי ציבור גרועים - בשנים האחרונות גוברת ההבנה שליינות הלבנים יש מקום של כבוד בעולם הקולינריה הישראלי. הם מתאימים למטבח הים תיכוני ולאקלים החם, וכיף לשתות אותם כל השנה, ולא רק בימי קיץ לוהטים. 

גם יין רוזה זינק בפופולריות שלו בשנים האחרונות, והשוק שלו נמצא בצמיחה יציבה. הסיבה לכך נעוצה בין היתר ביחסי בציבור שעשו לרוזה בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי, שקנו ב-2012 חלק קטן מיקב מיראבל הצרפתי, המייצר יינות רוזה. מאז נמצא הרוזה בנסיקה -  אפשר לקשר זאת לטעמים המיוחדים שלו,  וגם לעובדה שמדובר במשקה שמצטלם נהדר לאינסטגרם. 

היין האדום לא נשאר מאחור, ובשנים האחרונות עולה הביקוש ליין אדום בעל גוף מלא, אחוזי אלכוהול נמוכים וטעמים מורכבים. 

 

המבעבעים כאן כדי להישאר 

תחום השמפניה והיינות המבעבעים הפך בשנים האחרונות לדומיננטי במיוחד: יינות מבעבעים הם מהפופולריים והאהובים ביותר על הצרכן הישראלי, ובכל העולם ניתן לראות את עליית הפרוסקו, שהולך והופך לפופולרי יותר גם בארץ. 

מגמה שדווקא עדיין לא תפסה בארץ היא זאת של יינות קינוח ויינות מחוזקים. בעולם כבר למדו להעריך את הקטגוריה הנפלאה הזאת, והיא זולגת לאיטה גם לישראל. 

 

העולם שייך לצעירים 

יין טוב הוא הוא כבר מזמן לא משקה שמיועד אך ורק למומחים בתחום, ובשנים האחרונות זה נעשה יותר ויותר מקובל להתעניין ביין ולהשקיע מדי פעם בבקבוק של יין איכותי ויוצא דופן. עוד ועוד ברים שמוקדשים ליינות בלבד נפתחים ברחבי הערים, והצעירים שהעדיפו בעבר לפתוח כמה בקבוקי בירה בישיבות עם חברים, החליפו אותם בבקבוקים של יינות בוטיק ממדינות שונות. 

הסיבה לכך נעוצה בין היתר בהרגלי הצריכה של המילניאלז, שמעדיפים להוציא כסף על חוויות והתנסויות במקום על חפצי יוקרה. לכן זה כבר לא נדיר לראות זוגות צעירים מגיעים לסיורים ביקבים, או קבוצות של חברים בשנות ה-20 שעושים טעימות יין בבר. גם מחירי היין, שבשנים האחרונות הפכו לנגישים יותר, תרמו למגמה הזאת: בקבוקי יין זול ב-20 שקלים הם כבר לא אופציה מפתה עבור מי שיכולים להשקיע עוד כמה עשרות שקלים וליהנות מחוויית יין טעימה ועשירה בהרבה. 

 

המודעות האקולוגית תופסת תאוצה 

עם המודעות הגוברת לאיכות הסביבה ולהתחממות הגלובלית, גם תחום היין החל להתאים את עצמו. בשנים האחרונות עוד ועוד יקבים עוברים לייצור יין מתוך מודעות אקולוגית,  תוך שימוש בחקלאות בת קיימא, שיטות ביו-דינאמיות וגידול אורגני. המטרה היא להפיק את המוצר הטוב ביותר שאפשר, מבלי להשתמש בכימיקלים ומבלי לגרום נזק לסביבה. המשמעות, בין היתר, היא צמצום השימוש בחומרי הדברה ובכימיקלים אחרים. 

דוגמה נוספת למגמה זו היא המודעות העולה ליינות טבעוניים, שלא כוללים מרכיבים מן החי. השאיפה לייצר יינות טבעוניים גרמה ליקבים רבים לזנוח את השימוש באלבומין, חלבון ביצה שנועד לרכך את הטאנינים בייצור יין אדום. עם דרישת הציבור והתפתחות של טכנולוגיות חדשות, יותר ויותר יקבים עוברים לייצר יין אקולוגי, איכותי וללא מוצרים מן החי. 

 

בפאנקו תוכלו למצוא את כל היינות הנפלאים הללו במגוון עצום ובמחירים משתלמים. רק תבחרו - תקבלו, וכבר תוכלו להרים כוסית וללגום בעונג.