תיעוד נדיר של העבודה הקשה בפאנקו - ביקור במזקקת דינגל האירית

הכל התחיל כשקיבלנו הזמנה ממזקקת דינגל האירית לבוא לביקור במזקקה ובעיירה הציורית שבה היא נמצאת. לפעמים בחיים צריך לשנס מותניים ולעשות את העבודה הקשה, לכן הרכבנו משלחת מתנדבים מכל המחלקות בפאנקו, בתוספת זוג לקוחות שזכו בהגרלה (פסקה על הטיול מפי הזוכים המאושרים בהמשך) ועלינו על המטוס!

מפה לשם, אחרי לא פחות מ-20 שעות שכללו קונקשן בלונדון, נהג מטעם המזקקה אסף אותנו מנמל התעופה קרי ויצאנו לנסיעה לכיוון העיירה. מצד שמאל נשקף נוף פנורמי לאוקיינוס ומימין מרחבים ירוקים אינסופיים עם כבשים עיזים סוסים ועוד…

הגענו למלון, התארגנו, ויצאנו לערב הראשון שלנו בפאב אולד סקול אותנטי במרכז העיירה, שם קיבל את פנינו סטיבן, מנהל היצוא של המזקקה, ומהר מאוד הבנו, זאת תהיה חוויה מפנקת!

בפאב, פגשנו את חברי המשלחות הנוספות, שהגיעו מרחבי העולם. אכלנו ארוחת ערב בה הוגשו מגוון מאכלים, דגים, דגים, ועוד קצת דגים. לא חלף זמן רב מרגע שהגענו, ועד שהתחלנו לשתות. האלכוהול זרם ללא הפסקה, בעיקר וויסקי, ג'ין וודקה ומיני קוקטיילים המבוססים על המשקאות המצוינים של המזקקה.

במהלך שהותנו אנשי המזקקה האדירים ליוו אותנו למגוון אטרקציות שיש לאזור להציע;שיט ספארי ימי, מסלולי הליכה, גולף, סיור בחצי האי וסיור מבשלות בירות מקומיות.

שתייה היא חלק בלתי נפרד מהתרבות האירית, כפי שחווינו אותה במהלך שהותנו; בילינו לפחות בארבעה פאבים ביום וזה רק מה שאנחנו זוכרים. מפאב לפאב פחות ופחות חברי משלחת שרדו, ומעטים ואמיצים צלחו את כל הסבב וחזרו למלון בהכרה.

על המזקקה

ביום השני לביקור, הגענו למזקקת דינגל הנמצאת מרחק הליכה ממרכז העיירה, מבנה כחול עליו לוגו ענק של המזקקה, אי אפשר לפספס. המזקקה, חדשה יחסית, נפתחה בשנת 2012, משתמשת בשלושה דודי נחושת ייחודיים בעבודת יד כדי ליצור את הוויסקי האירי האולטימטיבי. בנוסף לוויסקי, מייצרים במזקקה גם וודקה איכותית וג'ין עטור פרסים.
האירוח החם והנדיב של אנשי דינגל המשיך גם כאן. קוץ', המולטי טאלנט של המזקקה עשתה לנו סיור בין דוודי זיקוק הנחושת והסבירה לנו על תהליך הכנת הוויסקי המרתק שנעשה בצורה ידנית משלב המעיכה, דרך הוספת השמרים ועד לשלב העברת התזקיק לחביות יישון. הוויסקי מיושן בחביות עד שלב הטעימות ובקרת האיכות, בשלב זה מוודאים שהוויסקי נמצא בדיוק בזמן המתאים לביקבוק. לאחר הסיור עברנו להאנגר ענק עמוס חביות מלאות בנוזל השמימי. היה שם מגוון רחב של סוגי חביות: שרי, פורט, קוניאק, רום, בורבון.

הסינגל מאלט של דינגל

בכל יום המזקקה מייצרת 4 חביות וויסקי בלבד. כמקובל בהכנה המסורתית של וויסקי אירי, הסינגל מאלט של דינגל מזוקק שלוש פעמים מה שגורם לו להיות חלק יותר.הוויסקי הוא תוצר ישיר של הסביבה שלו. בהכנתו משתמשים ממי הבאר המקומית.הם מעידים על עצמם: "אנחנו לא מתמרנים את את תהליך העשייה של הוויסקי שלנו, רק הטבע יכול לעשות זאת."

הג'ין

הג'ין, זוכה הפרס הג'ין הטוב ביותר לשנת 2019, מיוצר בעבודת יד ומכיל בין היתר גם צמחים בוטניים ייחודיים לאזור. מומלץ ביותר לשלב בקוקטיילים מבוססי ג'ין.

הוודקה

בזכות הזיקוק החמישי שהוודקה עוברת, מתקבלת וודקה חלקה וטהורה יותר ממרבית הוודקות הקיימות. מומלצת מאוד גם לשתות נקי או בקוקטיילים מבוססי וודקה.

במהלך ארבעת הימים, משפחת דינגל פינקה אותנו ואירחה אותנו כיד המלך, משקאות, חוויות, הופעות חיות ואירועים עד השעות הקטנות של הלילה. יצא לנו להכיר את האנשים המדהימים שעומדים מאחורי המותג, אחד מהם הוא דייב הידוע בכינויו Beardydave, שגריר מטעם המזקקה, יצא לנו להכיר באחד מהמפגשים בפאבים המקומיים נוצר בינינו חיבור מיוחד על ההתחלה,והוא שמח לספר לנו לטובת הבלוג גם על החוויה מהצד שלו:

"שמי דייב קמינס, אני אנציקלופדיה אנושית בכל הנוגע לידע על משקאות אלכוהוליים. במזקקה אנו מביאים את הזיקוק לכדי אמנות ומייצרים וויסקי, ג'ין וודקה. באירוע חגיגי שעשינו הצטרפו אלינו משלחות בינ"ל לכמה ימים מהנים של חוויות טעימות וטיולים מסביב לחצי האי היפהפה, וחברויות רבות נרקמו. זה היה תענוג לארח משלחות רבות, ואני כבר מצפה למשלחות הבאות שיגיעו לבקר מרחבי העולם."

ולסיום המתוק, הזוג הזוכה, מייקל וג'ודי הרמן אשר השתתפו בהגרלה שהייתה באתר פאנקו וזכו בזוג כרטיסים לחוויה, וכך מייקל מסכם:

זכינו במה?! עד היום אני לא מעכל את החוויה המדהימה שהייתה לנו בדינגל, אירלנד.

אם רק היינו זוכים בטיול, דיינו. אם רק היינו נפעמים מהנוף המטורף מהחלון בחדר במלון שהשקיף על קצה חצי האי הנושק לאוקיינס, דיינו. אם רק היינו מבקרים במזקקה, לומדים על התהליך ורואים בזמן אמת את העבודה, דיינו. אם רק היינו מבקרים במחסן חביות הענק ורואים את המגוון, הכמויות והייחודיות של כל חבית, דיינו. אם רק היינו טועמים את המגוון כולל טעימה של חוזק חבית (62%) PX שנלקח מחבית טרייה, דיינו. אם רק היינו מסיירים על קו החוף, ברגל ובים, דיינו. אבל זה היה כל כך הרבה יותר מזה! דבר אחד פחות ברשימת הצ'ק ליסט שלנו. תודה רבה מזקקת דינגל ותודה ענקית פאנקו! Sláinte!