תיאור
Recipe

הוא נולד בארה"ב, עשה עלייה גם לישראל, ונקלט פה בצורה מדהימה - בלאק פריידי, יום הקניות הענק עם המבצעים הכי מטורפים, הוא ולא אחר. רגע לפני פרוץ היום הגדול במחלקות פאנקו, עצרנו כדי לספר לכם איך הכול התחיל, מאיפה נולד המושג "בלאק פריידי", ואיך אנחנו עומדים לפנק אתכם בפאנקו בשלל מבצעי בלאק פריידי 2020.

 

מי לא מכיר את בלאק פריידי?

בלאק פריידיי הוא הכינוי שדבק ביום השישי האחרון של חודש נובמבר - היום שפותח עם הרבה רעש וצלצולים את עונת השופינג בארה"ב. יום הקניות המאופיין בהנחות ענק בכל החנויות, חל למחרת חג ההודיה ולפני תקופת החגים - חג המולד וכניסת השנה האזרחית. לוח השנה הוא מצוין כיום שיא לצרכני ארה"ב, וכיום גם לצרכני העולם כולו.

 

גלגולו של בלאק פריידי – מיום "שחור" לחגיגת שופינג צבעונית

המושג "יום שישי השחור" לא התחיל כשם נרדף לשפע ונהנתנות. בלאק פריידי 2020 אינו דומה לבלאק פריידי 1869 – יום קריסת שוק הזהב בארה"ב, יום שחור במלוא מובן המילה. מאז ולאורך כמעט 100 שנה, השימוש במושג נעשה רק בתחום הפיננסי.

שמו של בלאק פריידי נקשר לראשונה לעולם המסחר והצרכנות בתחילת שנות ה-60 של המאה ה-20, עדיין בהקשר שלילי. חוקרי המונח טוענים שמי שטבעו אותו הם אנשי המשטרה המקומית בפילדלפיה, שנאלצו להתמודד עם ההמונים שיצאו לרכוש מוצרים ומתנות לחגי החורף. מבחינתם ה היה יום שחור, אם בגלל שנחשב ליום עבודה מפרך במיוחד, ואם בגלל כמויות הפיח שהשאירו אחריהן המכוניות הרבות שהובילו את הקונים לחנויות. בעלי החנויות ניסו לשנות את ההקשר השלילי ולהטמיע את המושג "יום שישי הגדול" כיום הקניות רב המבצעים, אך המושג לא תפס.

ההקשר החיובי של בלאק פריידי התגבש רק בשנות ה-80, עם התפתחות תורת השיווק. המפרסמים באותה תקופה החלו להפיץ את תופעת בלאק פריידי כגימיק שיווקי, שלווה בהסבר ההגיוני לפיו יום שישי השחור קשור לנוהל הפיננסי לסמן רווחים בשחור והפסדים באדום. כך נרמז שמי שקונה בבלאק פריידי למעשה מחזק את הכלכלה האמריקאית. המיתוג התברר כמוצלח במיוחד ובלאק פריידי התחיל להתפרס על מספר ימים, ואף לחרוג מגבולות ארה"ב.

בתחילת המאה ה-21 ועם פריחת המסחר המקוון, בלאק פריידי הפך ליום חג גלובאלי עבור מיליוני צרכנים בעולם. גם בישראל נהנים ממגוון מבצעי בלאק פריידי, המוצעים על ידי גופי המסחר השונים.

 

בלאק פריידי 2020 בפאנקו – מבצעים בכל המחלקות

הולך להיות שמח אצלנו באתר פאנקו. לקראת בלאק פריידי 2020 המחלקות שלנו נכנסו לכוננות מבצעים גבוהה. כל המשקאות האיכותיים, כל המותגים האהובים והמוכרים, נמכרים עכשיו במחירים הכי משתלמים.

קחו למשל את מחלקת היין - הלבנים והאדומים עשו יד אחת להורדת המחירים, והיינות מוגשים לקהל הלקוחות של פאנקו באהבה ובהנחה. יין גוורצטרמינר יורד אל העם עם תגי מחיר אטרקטיביים – 29 ₪ למותג ארנסט לודוויג, ו-45 ₪ לבקבוק היישר מיקב ירושלים אגש"ח גרשטיין. עוד בגזרת הלבנים - שאבלי משובח מבית ג'וזף דרוהין מוצע במחיר של 69 ₪. גם האדום אטרקטיבי מתמיד – רק 29.90 ₪ לקברנה סוביניון של מדבר 22! הכינו את הכוסות.

שתייני הוויסקי, התעוררו – מחלקת הוויסקי של פאנקו מחממת מנועים לקראת היום הגדול ומציגה מבצעי בלאק פריידי חסרי תקדים כמו מאנקי שולדר ב-115 ₪ וגלנליווט פאונדרס ריזרב ב-109 ₪. ליטר שלם של ג'וני ווקר ווייט ווקר - משחקי הכס יילגם בעבור 149 ₪, ו-700 מ"ל של לפרוייג 10 ניתן לרכוש ב-159 ₪ בלבד.

חגיגת המבצעים המשכרת כוללת משקאות מהמחלקות השונות – אמרתם בירה? קיבלתם בירה בלגית מבית סטלה ארטואה ב-4.16 ₪ לבקבוק בלבד. חשקה נפשכם באיזה ליקר טוב? ליטר קמפרי מציע את עצמו ב-75 ₪. בקבוק ליטר ג'ין של גורדון יורד למחיר של 69 ₪, וגם בקבוק 750 מ"ל טקילה של פטרון סילבר יעבור לידיכם תמורת 109 ₪ בלבד. ואיך אפשר בלי שוט של ואן גוך אוכמניות אסאי – תחשבו כמה "שוטים" מחכים לכם בליטר שלם שנמכר בבלאק פריידי ב-114.90 ₪ בלבד.

 

אנחנו על זה, ומה איתכם?

בפאנקו הכל כבר מוכן וארוז לכבוד היום הגדול. זה הזמן לפנות את מקררי היין שלכם ולפנות מקום במזווה לקראת כניסתם החגיגית של משקאות בלאק פריידי 2020.

 

מה הבחירה שלכם? לחצו כאן לזירת מבצעי בלאק פריידי באתר פאנקו!